ادامه ریل‌گذاری خط متروی تهران-پرند-راهبرد معاصر
تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟ ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق جریمه‌های رانندگی دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارسال پیامک جعلی در چناران اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد گرد و خاک میهمان ناخوانده تهرانی‌ها می‌شود | هشدار زرد هواشناسی باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران متلاشی شد وزیر بهداشت: دستیاری پزشکی شغل می‌شود تصاویر | ارسال محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور ۳ متهم فروش مواد مخدر در فضای مجازی به دام افتادند برف پاییزی این مناطق کشور را دربر می‌گیرد | سردی شدید هوا در برخی نقاط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های «جی ۴» در کشور | اعلام قیمت و نرخ تسهیلات خودرو به متقاضیان اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

ادامه ریل‌گذاری خط متروی تهران-پرند

حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده است، به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 26
کد خبر: ۱۶۰۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، سیدقوام‌الدین حسینی مجری خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند گفت: گرچه روند تامین منابع مالی در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورت‌گرفته در اسفند ماه سال گذشته پیش نرفت و عملاً حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزریق بودجه غیرنقد پروژه نیز تاخیراتی صورت گرفت؛ اما با این حال حتی یک روز در سال جاری این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتی که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.

 

حسینی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازک‌کاری ایستگاه، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و ورودی نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آماده‌سازی است. پس از ریل‌گذاری کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریل‌گذاری مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیده است. تهیه ریل برای مسیر برگشت برای نخستین بار با بهره‌مندی از ریل‌های تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودی این بخش از ریل‌ها وارد کارگاه پروژه می‌شود تا روسازی مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارش‌گذاری برای تامین بخشی از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قرارداد‌ها منعقد گردیده تا طی ماه‌های آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و در روز آغاز بهره‌برداری از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتی افتتاح گردد.

 

بنا براعلام سایت شهر، مجری خط مترو تهران-پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تامین ناوگان و برای اولویت نخست بهره‌برداری به حدود ۹۶۰ میلیارد تومان پول و یا منابع مالی غیرنقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذاری اراضی مورد توافق برای تامین منابع غیرنقد پروژه، کار‌ها به تدریج در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌کنیم با ارائه صورت وضعیت‌های جدید پیمانکاران، بخش دیگری از زمین‌های درنظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت می‌توان به سرعت گرفتن عملیات اجرایی طرح طی روز‌ها و هفته‌های آینده امیدوار باشیم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار